reclame beinvloeding van ons leven !



Reclame beïnvloed ons leven !
Elke dag op je tv, gsm, pc kom je reclame tegen. Ik ga voor u uitzoeken waarom het ons juist zo aanspreekt en beïnvloed in ons leven. Waarom daagt reclame ons uit voor de gebondenheid van een product. U leest het hier in dit artikel.



Het doel van reclame is om mensen aan te moedigen om producten en materiaal te kopen. Op verschillende manieren zoeken ze een opportuniteit voor het kopen van die producten. Maar hoe en op welke manieren is essentieel op de manier van reageren en het aanbod te overwegen.
Wat hen allen bindt is dat ze tot het uiterste gaan spellen om de consument te overtuigen. Ze spelen het vooral op mentaal vlak soms heel sluw en vuil ten opzichte van elkaar als winkel en als merk.

In amper 2 decennia heeft de klassieke reclamewereld haar horizonten moeten verruimen. De digitale reclamewereld biedt enorm veel mogelijkheden voor online commerciële communicatie en kan hierdoor ook een grote verandering maar ook uitdaging betekenen voor de maatschappij van morgen. Net zoals een mens evolueert ook de reclame mee dus als resultaat zal dat ook zijn impact vinden in onze leefwereld.

Als we kijken in de reclamewereld zien we eenzelfde patroon om mensen aan te moedigen voor hun product te kopen. Dikwijls zijn digitale reclamevormen erg subtiel en zelfs moeilijk herkenbaar, want soms wordt reclame gekoppeld aan een andere inhoud of aan entertainment. Daarom is het niet altijd duidelijk voor mensen en bovendien komt vaak hun privacy ook in het gedrang. Want ook hierin wordt niet zelden de persoonlijke gegevens opgevraagd van mensen en kopers. Het doel van reclame gaat erover om mensen te lokken en proberen te verleiden voor hun merk en ook daarvan een vaste plaats te geven in hun aankopen pakket.

Wat vooral speelt voor merken en personen is status en imago. Daarom ook dat ze proberen in de reclame de effectiviteit van de afleidingstechniek afhankelijk van het product te doorgronden. Hierdoor proberen ze de ideale situatie vooruit te schuiven alsof hun product het best werkt en ook u problemen oplost. Het blijkt verbluffend goed te werken voor de dingen die consumenten aanschaffen op gevoel, zonder er al te diep over na te denken.

Maar ook wat hierin frappant is is dat bij deze manier ook op onze emoties wordt bespeelt .Deze is manier spelen ze uit op het er gevoel. Hierin hebben alle merken een slogan en zo een slogan verbindt mensen of laat uitschijnen dat ze juist beter is voor u. Het gepaste voorbeeld is dat De werkelijke kracht schuilt in de claim die volgt er in volgt: “Gillette, THE Best a Man Can Get.” Rationeel bekeken valt daar nog wel het nodige aan af te dingen, maar het consumentenbrein heeft daar even geen tijd voor. Alle cognitieve vermogens worden even opgeslokt door drie wereldberoemde topsporters, die niks met het product te maken hebben. Maar wel een setting geven als je dit product gebruik wordt je even goed. Misleiding is bij reclame het handelsmerk maar hierin is timing en ook de manier van aanbrengen belangrijk. U product moet de oplossing zijn maar je moet altijd relativeren. Schijn bedriegt soms.

Waarop reclame inspeelt is ook het verschil in onze leeftijdsniveaus. Hierdoor is de manipulatie soms veel verfijnd op die categorie. Daarom is er ook Uit onderzoek gebleken dat jongeren over het algemeen makkelijker te beïnvloeden zijn dan bijvoorbeeld volwassenen. Jongeren zijn erg gevoelig voor de groepsgeest die reclame makers vaak neerzetten in reclames, als je een product koopt hoor je er bij dat is meestal de achterliggende boodschap. Reclame makers doen alsof iedereen het product heeft maar dat zorgt voor veel wroeging niet iedereen kan dat of wil dat. Hierdoor krijg je ongewild klasse verschil in een maatschappij van kinds af aan.

Reclame beïnvloedt ons en het geld is de grote geleider in dit geheel. Ze willen winst en de koper-wil populariteit met het gekochte product. We gaan dit op korte termijn niet kunnen veranderen maar de huidige trend mag ons als consument niet blijven beïnvloeden. Doordat onze gemeenschap evolueert zal dat ook gebeuren met reclame. We zagen dit met de online marketing op gsm, pc. Ik vraag me af waar dit stopt. Nu kan ik op deze termijn niks zeggen maar ik hoop dat ik u kan duiden dat reclame beïnvloed en ook misleid voor u noden. Mijn grootste zorg gaat ook naar onze jongeren met het ongewild klasse verschil. Ik hoop daarvoor een oplossing maar zolang het geld blijft primeren zie ik weinig verandering in dit geheel.






Reacties

Populaire posts