kunnen we nog zonder technologie ? wat zijn de neveneffecten voor later

 

kunnen we nog zonder  technologie ? wat zijn de neveneffecten voor later?

Onze maatschappij evolueert razendsnel. En dat gaat gepaard met ook de technologische vooruitgang .In dit artikel  stel ik me de vraag me  of het vroeger beter was  .Hierbij wil ik ook een realistische blik  kijken op hoe we moeten omgaan met deze vooruitgang voor onze kinderen .Doch vraag ik om ook stil te staan met  de zwakheden van onze vooruitgang die nu al blijken van problemen en voor ontrouw zorgen wereldwijd .

Kan de jeugd nog zonder technologie . Ik denk het niet  de meeste jongeren  hebben alles  zien evolueren van een simpele  telefoon tot een gsm die  meer en meer een  computer is geworden . En deze doorstroom  is ook gebeurt  naar  de hele leefomgeving van hun .

Als we spreken van de verandering in het materiele dan  is  er ook een verandering van mentaliteit . Wat we met de evolutie meer zijn kwijt gespeeld is het sociale contact met de mens  vind ik.Iedereen zit in zijn denkpatroon  van bv :dit moet ik zien of van dit moet ik een foto maken en delen . Het hele sociale media gebeuren heeft iedereen in zijn macht . daardoor kijk je niet meer rond je maar allen op en simpel scherm van die moderne gsm of tablet .Ik denk dat we die cohesie moeten verminderen en meer mensen moeten warm maken om echt nog te praten en te genieten van de buitenwereld inplaats van opgesloten te zitten  in een cyberwereld waar alles naast je gebeurt .Carpe diem  is hier  de terechte oplossing  .Genieten maar vooral ook loslaten is de opdracht voor later .

Ook met de tijd  is ook de druk op de gemeenschap toegenomen . Wat ik hiermee bedoel is de bereikbaarheid van de mens een top prioriteit geworden is op Zakelijkvlak .Want men wordt  geacht altijd bereikbaar te zijn, email moet normaliter binnen bepaalde tijd beantwoord zijn en voor de zekerheid wordt de hele wereld ge-cc’t. Dan kan je immers nooit zeggen dat je het niet geweten hebt. Tja, zo werkt dat. Maar  is dit wel nodig ? Speel je dan niet weer in op de huidige manier van het omhoog duwen van het stressniveau  bij mensen ik vraag het me gewoon maar  af . Het is wel beduidend dat we dit fenomeen niet zullen ontkennen als mens .

Met argwaan kijk ik naar de toekomst . Ik verklaar me nader de eenvoud van sommige simpele dingen in ons leven  worden nu met een modern hulpmiddeltje op een koude plateau voor geserveerd men moet allen nog drukken en dan gaat het makkelijk  .Hiermee de  contradictie  dat het  vroeger niet simpeler was maar wel met veel meer sociaalcontact .En  ook  de conclusie dat de hersenen veel meer moesten kunnen onthouden t.o.v nu . Wat zal dit nog geven voor de toekomst ?

Nu met de modern wereld  kunnen we niet meer  terug naar het begin .maar wat is het grootse gevaar ? Bijna iedereen zit op het internet en het is ook toegankelijk voor iedereen . Wat vroeger maanden duurden is nu gedaan in enkele muisklikken maar de ethiek hier achter is die wel goed . Gaan  onze verwachtingen  ons nu al niet boven het hoofd .Doordat alles zo  verdomd snel gaat en waarbij niet meer wordt  gedacht aan de ethisch verantwoordelijkheid  erna . Het gevaar  zit is dat nu onze werld zo klein is geworden als en kleine stad waar iedereen bij  iedereen binnen kijkt . onze privé is di nog veilig doordat mensen aan alle info  geraakt  zowel gewild als ongewild . ons prive leven ligt soms ongewild op die straatstenen opengesmeerd maar is dat dan al een van de voorweeen van het grotere probleem . Wel ik denk van wel .onze cyberveiligheid is moeilijk maar toch moeten we rekking houden dat we er  mee moeten leren leven .Het is een bepaalde balans dat we moeten opmaken  .Mensen zijn zowel etheisch verantwoordelijk van hoe en wat ze doen op het internet .Daarom is het altijd de  info die je vind  met een korrelzout te nemen voor je dan echt verder de beslissing maakt .
Veiligheid op het internet  heeft als  het meest grote gevaar de cyberaanvalen .Als alles word geblokkeerd kan men niks meer uitvoeren of doen ! Dit probleem  is al zo ver gevorderd tot dat men zelfs al operaties niet meer kan uitvoeren  vinden jullie dit nog normaal als maatschappij . Ik vind van niet! De technologie moet ondersteunen en helpen maar niet de hoofdzaak worden .Want als dat gebeurt  is er dan nog wel controle over.Het zal ons blijven achtervolgen die vraag  maar nog steeds heb ik hier geen duidelijkere  kijk op . De tijd zal het ons wel uitwijzen is mijn raad voor u.

Technologie is de toekomst, de toekomst is technologie. Technologie maakt het leven makkelijker en sneller.Maar het belangrijkste:  worden we er gelukkiger van .Deze vraag stelt me in op een balans te vinden van beide werelden  en me daarbij toetestaan dat we toch meer  moeten nadenken over hoe we met de cyberwerld moeten omgaan en toch de vraag naar eenvoud terug de wereld in te sturen .

Reacties

Populaire posts